| |||||||
| Commercial message | |
| | |
|
![]() |
| | Thread Tools |
| | #1 (permalink) |
| CD Freaks Member Join Date: May 2000 Location: here and there
| DVD-R afspelen op een standalone = troubles??? Hallo allemaal, ik denk dat mijn vraag al een paar miljoen keer is gesteld geweest maar de oorzaak kan natuurlijk verschillend zijn. een tijdje geleden brachten ze bij de Lidl blanco OCTRON DVD-R schijfjes tegen een zeer aantrekkelijk prijsje. ik heb er een doosje van 5 gekocht en die kon ik branden en de films en concerten verschenen in goede staat op mijn TV-scherm via mijn Samsung 811 standalone speler. dit was helaas onmogelijk met de Matsumi mitsui DVD-R's (golden dye) die ik recent had besteld . die matsumi's werden door mijn standalone niet herkend. ik gebruik ze nu om data op te slaan. nu, ik heb talloze reviews gelezen en tientallen how-to's op het internet (die van www.dvdrhelp.com vind ik persoonlijk de beste) maar het is een feit dat de gebrande DVD-R's op mijn standalone regelmatig "haperen" tijdens het afspelen en soms zelfs hele hoofstukken overslaan. voor het branden ga ik als volgt te werk : -ik rip de DVD met behulp van DVD Decrypter naar mijn harde schijf. -vervolgens (als het nodig is) comprimeer ik de bestanden naar 4.3 gig met behulp van DVDshrink 2.3 of 3.0 omdat ik graag de extra's wil behouden. PS : sommige films (vooral oudere) bevatten geen extraatjes en daar heb ik het ook mee voor. -nadien brand ik de bekomen bestanden met behulp van Nero 5.5 en soms ook weleens met CloneDVD 1.2.8.4 op de laagste snelheid (meestal 1X). Dit is de hele werkwijze. Het resultaat is een DVD-R die ik soms wél en soms niet kan afspelen op mijn standalone weet er iemand een manier om het haperig afspelen en scenes overslaan tot een minimum te beperken of te voorkomen please? dat kijkt meteen ook een heel stuk beter alvast bedankt allemaal bij voorbaat, Andros
__________________ We need ugliness to see the beautifull |
| | |
| | #2 (permalink) |
| CD Freaks Rookie Join Date: Dec 2003
| Ik sla de stap met DVD Decrupter over. Dus rechtstreeks coderen van DVD naar HD (+- 4.5GB). Daarna brand ik ze op DVD+R schijfjes aan 2 speed en controleer ik met Kprobe of ze goeie kwaliteit hebben. Heb lang moeten zoeken achter goede schijfjes maar heb ze nu gevonden: Traxdata van bij www.cdrwinkel.com (mediacode RICOHJPNR01). DVD+R is meer compatible met DVD-R dus ik zou dit eens proberen. Greetz, Rap |
| | |
| | #3 (permalink) |
| New on Forum Join Date: Feb 2004 Location: Flanders Belgium
| Hallo De enige gebrande schijfjes die werkten op mijn stand-alone DVD speler (Everglades) waren die van Lidl Octron DVD-R. Dat DVD+R meer compatibel zou zijn zou ik niet durven zeggen : geen enkele DVD+R is tot hiertoe leesbaar. Het is eerder de DVD+RW die meer compatibel is. Met DVD Schrink en Booktype op DVD-ROM hierin, is het wel mogelijk een afspeelbaar schijfje te maken voor op de stand-alone speler. Met Record Now was het GEEN verbetering. Meer zelfs, bij een collega die geen enkele DVD- of + gebrand schijfje kon spelen, werkt de DVD+RW als -ROM nu ook bij hem ! Ik zie ook geen reden om DVD-R niet meer te gebruiken, aangezien ze nog altijd goedkoper zijn dan DVD+R schijfjes. Het is bij mij geen probleem om met Nero 5.5 en 6.0 en Vision Express een DVD-R schijfe te branden. ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| New on Forum Join Date: Feb 2004 Location: Flanders Belgium
| Er is een speciale versie Firmware te vinden ( via dit forum ) die booktype bitsetting enkel voor DVD+RW ondersteund : v 047t1. Met DVD Shrink ( was even zoeken ! ) kan je ook DVD's branden, en booktype setting is dan mogelijk: Nero moet wel geinstalleerd zijn, en lege DVD+RW in drive. En nogmaals : De media discriptor (= ook booktype ) staat al op een LEGE DVD+R . Die kan je dus zomaar NIET veranderen. ![]() |
| | |
| |
| |
![]() |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| |