| |||||||
| Commercial ads | |
| | |
|
![]() |
| | Thread Tools |
| | #1 (permalink) |
| CD Freaks Member Join Date: Jun 2000
| Wie heeft er nog meer problemen met de Primise Promise Ultra ATA 100 controller PCI? Hallo allemaal het is alweer een lange tijd geleden dat ik wat gepost alles liep tot nu toe perfect maar heb eé'n ding wat ik tot nu toe niet conflictvrij heb kunnen installeren. Namelijk een Primise controller dit type: Promise Ultra ATA 100 controller PCI. Ik heb deze al op vershcillende manieren werkend wilen krijgen maar ben er tot op heden niet uitgekomen en vraag daarom ook om hulp.... Enige informatie van de hardware en OS die ik gebruik: moederbord: ECS K7S5A, Athlon XP 2000, soundcard Terratec DMXFire 1024, HP 960C printer, Acer 4300 U scanner, E-tech modem, videocard Club 3d Gforce4 4200 TI 128 mb, Lite On dvd speler. DVD writer Sony DRU 500A, LG cdwriter 52x, meende Maxtor 80 gb. 7200 rpm. Windows 98 SE en Windows XP prof. met een multiboot.En wilde ik graag dit doen: dvd speler, cdromspeler, cdwriter en dvdwriter en de hdd aansluiten. Nu wilde ik als extra een gewone cdspeler erbij doen maar kom dan uit op juist ja..... 5 ide apparaten en dan normaal gesproken niet dus vandaar die controller. Op ide 1 heb ik: de hdd als master en de dvd speler als slave en ide 2 de dvd writer als master en de cdwriter als slave. En wilde de cdromspeler aansluiten op die controller maar dan hangt alles zowel bij Win 98 als Win xp. Ik heb ook de firmware geupdate van deze controllerkaart maar dan hangt het systeem net zo goed hoe dan ook ik krijg het niet voor elkaar en heb zoals zovaak dit uitgeprobeerd met verschillende manieren geprobeerd met het aansluiten van deze apparaten alles mogelijkheden al geprobeerd....... Het mocht niet baten en heb wel 4x de klotekaart in de kast opgeborgen. Maar nu wil ik het toch voor elkaar krijgen want die kaart heeft destijds toch nog 50 euro gekost en vindt het zonde als ik het niet gebruik..... Zijn er meer mensen die problemen hebben met deze kaart? En hoe hebben zij deze kaart wel werken gekregen? Alvast bedankt voor jullie reakties! En sorry voor mijn lange verhal maar ik meende dat ik alles zo duidelijk mogelijk moest uitleggen zodat het jullie duidelijk werd wat het probleem is.... Greetings from here, F.K. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Join Date: Feb 2000 Location: On my chair
| Welkom terug ![]() Over het algemeen is het geen goed idee om ATAPI apparatuur aan te sluiten op een PCI IDE controller kaart. Sommige kaarten ondersteunen het wel, en soms gaat dit ook goed, maar het gaat vaker fout dan goed. Hoe deze kaart te installeren? 1. download van www.promise.com de laatste nieuwe drivers van deze kaart en installeer deze 2. sluit je harde schijf op deze kaart aan, zet je bios op booten van IDE RAID / SCSI en start van de kaart op (dat zou nu moeten werken omdat de kaart geinstalleerd is in Windows) 3. laat je ATAPI apparaten op de IDE controller van je mobo aangesloten 4. klaar ![]()
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Bedankt voor je snelle reaktie en heb eigelijk aan de laatste optie want meer zijn er niet meer ...... niet aan gedacht en ben enthousiast geworden en ga dit morgen eens uitproberen! Ik vertel je wel of dit de oplossing is. Ik heb trouwens nert gelezen dat er meer problemen zijn met de kaart de ultr 133 maar dit had ik pas gelezen nadat ik mijn thread net had gepost. Sorry voor het feit dat ik de juist zo aangeprezen searchfunktie niet heb gebruikt sorry ik zal het de volgende keer gebruiken.....Maar bedankt voor je snelle reaktie en je ziet van wel of het gelukt is!!! Thanks a lot F.K. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Jongens zoals beloofd zou ik jullie doorgeven of het me gelukt is en.. JAAAA het is gelukt!!!! Ik heb de kaart weer ter hande genomen en erin gezet en inderdaad alleen de harde schijf erop aangesloten en de allevier atapi apparaten op ide 1 en 2 gezet. Hierna heb ik de computer opnieuw opgestart en aangegeven in de bios dat de pc niet moest starten met ide-0 maar met SCSI en gesaved en weer opgestart wat schetst mijn verbazing: hij zeg de harde schijf niet als SCSI.....?????!!!! Ik dacht daar gaan we weer..... Ik had alle hoop opgegeven. Maar wanneer mijn pc opstart zag ik via de bios van deze kaasrt van Promise dat mijn harde schijf herkend werd als: D0 (D-nul...) Dus weer in de bios van mijn mainbord geken en ik zag warrempel een mogelijk om hem te laten starten met D0 (D-nul....). Drive nul dus.... Dit gesaved en ja toen starte hij wel normaal op!!! Dus dit was de oplossing! Ik heb nu dus: 1 dvd-speler, 1 dvd-writer (Sony DRU-500A), Cdromspeler en een cdwriter plus nog 2 harde schijven van 80 & 60 Gb. Die 60 gb. harde schijf had ik nog liggen van iemand die hem nooit heeft betaald de lul toen ik hem goedkoop had meegenomen volgens een vooraf afgesproken prijs....@@##!!! Hij kon hem toen niet betalen maar wel net terug van vakantie...... Afspraak is afspraak bij mij zowel zakelijk als privé. Het overkomt mij altijd dat soort dingen en neem vanaf dat moment niets meer mee voor iemand ik moet altijd voorschieten maar mij terugbetalen ho maar.... Nee dat heb ik afgeleerd.... En als je er een tijdje mee blijft zitten dan knallen die prijzen weer naar beneden dus...... Maargoed ik ben eruit en wil Dee-ehn hartelijk bedanken voor zijn tip het bracht mij op een ander idee om het in de biosinstellingen te gaan zoeken. Thanks!Greetings from here, F.K. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| New on Forum Join Date: Nov 2003 Location: Flevopolder
| Toch een beetje met verbazing je posting gelezen. Omdat ik problemen heb met mijn moederbord van ECS K75A, AMD Athlon 2000+, Geforce 4 MMX 440,dezelfde die jij beschreef in 2002 (??), zie ik nu, dat je nog steeds hetzelfde moederbord hebt. Ik ben nu zover, dat ik mijn computerboer om een nieuw moederbord heb gevraagd(netjes ge-eist). Ik heb al sinds de aankoop van mijn toren (juni 2003) problemen ermee. De zg koude start, resetten, dan gaat het weer een tijdje goed...enfin,alles was herkenbaar. Op dit moment is het echt heel erg, terwijl ik niets heb veranderd. De leverancier beweert gewoon, dat de garantie niet geldt, omdat het een softwarematig probleem zou zijn. Ja hoor....en dat vanaf aflevering? Maar mijn vraag is eigenlijk: hoe heb je dat nu opgelost? Groet, Agnes |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ok hier mijn antwoord want ik werd er ook gek van... Allereerst heb ik dit kaartje geflashed met de nieuwste firmware... Daarna heb ik na diverse instellingen in de bios van mijn moederbord (ECS K7S5A) gekozen om als eerste boot te kiezen voor: D0 dit is de eerste harde schijf van mijn pc blijkbaar via mijn bios... Stel dit niet in met: ide0 of ide1 of SCSI maar met: D0 of D1 sla dit op en start de pc dan opnieuw op! Je zult zien dat dit wel goed werkt!!! Succes. Wanneer je er niet uitkomt mail me even...!!! |
| | |
| |
| |
![]() |
| If you can't find where you are looking for, then become a member and get an answer fast! We have thousands of people online every moment of the day to help you! Click here |
| Can't find where you are looking for? Search our knowledgebase! | |
| | |