| |||||||
| Commercial ads | |
| | |
| View Poll Results: Heb je een XBOX | |||
| Ja, ik heb een Xbox | | 34 | 38.20% |
| Ja, ik heb min of meer een Xbox, gemodded | | 31 | 34.83% |
| Nee, geef mij maar een PS2/GC (al begrijp ik nie waarom) | | 16 | 17.98% |
| Nee, ik hb geen flauw idee wat dat is | | 8 | 8.99% |
| Voters: 89. You may not vote on this poll | |||
|
![]() |
| | Thread Tools |
| | #26 (permalink) |
| CDFreaks Resident Join Date: Oct 1999
| ik heb eeb aladdin advance en deze werkt perfect, redelijk eenvouding in te bouwen, en makkelijk uit te schakelen via de powerknop van de xbox(handig voor xbox live).
__________________ There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| CDFreaks Resident Join Date: Dec 2002
| Re: Mod Chip Quote:
| |
| | |
| | #29 (permalink) | |
| CDFreaks Resident Join Date: Jun 2001 Location: married
| Re: re The Xbox expert Quote:
Search Google for Xbox bios files | |
| | |
| | #30 (permalink) |
| New on Forum Join Date: Jan 2004
| #xbins @ Efnet neem aan dat ik een link naar xbox kanaal op irc mag geven, zij kunnen je helepen je legal Cromwell bios te flashen naar een bios van keuze. Beste doos trouwens, heb een ps2 v6 messiah2 met 30 games en een eyetoy maar die maakt niks tegen mn xdoos Xbox V1.5 mainboard Executer 2.3b 120 gig maxtor 7200 rpm met gewoon tja alles wat ik maar kon vinden veel dusalle normale proggy's dvdx2 pxhddloader mediaplayer boxplorer evox nextgen avalaunch plus n64 emu plus de games mario 64 goldeneye en mario kart 64 perfect draaiend(ook de enige games die ik wil) mame emu 800 plus roms gens emu 150 plus roms snes emu 150 plus roms gba emu 500+ roms Vindt de xbox voor mannen beter(mn girl loopt altijd te zeuren over spellen ala crash/jak daxter/maximo/rachet&clancks) maar als ik n platform flash heb dan ruled mn ps2 |
| | |
| | #31 (permalink) | |
| Quote:
![]() | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Administrator Join Date: Feb 2000 Location: On my chair
| Ik wil alleen maar even melden dat we sinds anderhalve week een XBOX hebben en dat daar sinds vanavond een werkende Aladdin Advance in zit .Het was even prutsen om alles goed te krijgen (besteld bij MrMod, kreeg ik er dus geen pogopins bij; dat heb ik met kabeltjes moeten doen) maar toen het eenmaal inelkaar zat werkte het zo, Nu nog eventjes EvoX installeren en dan is het gaan met de banaan .
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Quote:
| |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Quote:
2004/03/08 18:03 Arrival in destination country 2004/03/07 14:48 Arrival in destination country 2004/03/03 10:53 Dispatched from origin country 2004/03/03 10:53 Dispatched from Canada 2004/03/02 15:44 ALLISTON, ON Received by Canada Post Ik ben benieuwd of ie nog voor dit weekend komt ![]() | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Zo alles werkt... zonet eventjes EvoX geinstalleerd, wat emulatoren (SNES etc) en wat rommetjes et voila... ik kan Tetris en Cannon fodder (weer) spelen. Zelfs Earthworm jim loopt. Toch fijn, zo'n pc met tvout ![]()
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| CDFreaks Resident Join Date: Feb 2001 Location: >> Breda <<
| Quote:
have phun ermee en ik ga de xbox hier voor educational use laten modificeren denk ik ![]()
__________________ ERROR 2147 : Out of signature inspiration | |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Quote:
XBOX Live geef ik weinig om; dat ding staat bij mijn girlie en die heeft geen breedband connectie. En ik vertik het te betalen voor deze service. Nee, ik neem wel XBConnect als ik eens online zou willen gamen, dat is me goed genoeg!
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| XBox Live is overigens best aardig. Helaas heb ik op dit moment maar 1 spel (Midtown Madness 3) dat Xbox Live ondersteund , maar aangezien die kraskaart toch een keer op moet dacht ik "Let's go dan maar" Dus , dit weekend aardig van liggen crossen met vreemde wagens door Parijs. Ik moet zeggen dat er nog aardig wat "lag" in zit , en dat ik alleen maar nederlandse medespelers heb. Lag , minpunt 1 WTF ? Waarom beslist Mickeysoft of mijn breedbandje niet genoeg is voor Amerika , Rusland of wat dan ook ? Is er iets mis met een grote centrale server ? Stel ik heb nu een goeie vriend op Hawaii , kan ik daar dus niet mee racen.. minpunt 2. Verder is dat "vrienden" gedoe belachelijk. maar ja. Je hebt ze nodig anders kun je wachten op een game tot je een ons weegt. Ook zijn erg veel servers "opeens" niet bestaand. Minpunt 3. Ook nog pluspunten ? Oh jawel. Er is redelijk veel content te downloaden. Zo'n stuk of 8 nieuwe wagens (Waaronder een Formule 1 wagen) en een paar nieuwe checkpoint routes. Verder is het instellen zo simpel dat mijn opa het nog kan doen (mits hij een credit kaart had). |
| | |
| | #39 (permalink) |
| CDFreaks Resident Join Date: May 2000 Location: Planet Earth
| Consoles Ik weet niet wat mensen daarin zien, lage tv resoluties, low-res textures, crap & onhandelbare controls, achterlijke camerastandpunten en veelal shit gameplay ![]() Dan proberen ze nog dezelfde games te porten naar PC, en 90% van de keren blijkt het dan dat die in de hemel geprezen consolegame, gewoonweg utter crap is (Halo iemand?) Er zijn natuurlijk ook wel uitzonderingen (KotOR) Volgens mij zijn consoles voor imbecielen, cd/dvd erin en spelen maar... Soms denk ik dat die console kiddies es terug naar dos mogen gesmeten worden, kunnen ze naar hartelust soundcard port, irq & dma instellen, etc ![]() |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Quote:
Consoles zijn wat makkelijker toegankelijk dan een PC idd en ze hebben dan ook wat voordelen. Je hoeft je niet af te vragen of de capaciteit van je systeem wel voldoet voor het spel, je hebt geen last van andere stoorbronnen etc etc.. het is gewoon ongestoord spelen. Daarnaast kunnen sommigen mooi dienst doen als DVD speler en geeft het een fijn gevoel zo'n ding succesvol te modden.. ![]()
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot | |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Yep ! Was U er ook bij ? Ik heb inderdaad geen headset ![]() Wat is uw "tag" ? --------- Nou , dat xboxlive account + hotmail account gekoppel geeft je "het recht "een forum te bezoeken. En joepie wat een leuk forum , maar niet heus. Ik denk dat 't live er na die twee maanden niet meer op staat.
__________________ I might be evil. Want to make dvd movie backups? Take the 5-step or the 2-step process. Fun, fast and free! Last edited by Mr. Belvedere; 15-03-2004 at 17:09. |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Quote:
Wat hadden die sukkels nu gedaan ? Het pakketje naar Nieuw Zeeland verstuurd. Die hebben het weer naar Belgie gestuurd (stond letterlijk op het pakketje " Try belgium ") en na enige tijd kwam het dan eindelijk bij mij thuis. Enfin.. de xbit verpakking is waardeloos. Maar het stelt ook weinig voor. Twee printjes , wat kabeltjes en succes maar. Dus eerst maar even een handleiding gedownload en kijken hoe ik het beestje kon flashen. Dat ging (op de tweede pc) prima en ik maakte 6 bios velden aan , 4 van 256 , 2 van 512. Op die 4 heb ik 3 Evolution X bioses gezet (blauw oranje en rood) en een Xecuter bios. Daarna het dingetje ingebouwd in de xbox. Dat ging vrij makkelijk. kwestie van 1 schroef uit het moederbord halen en de bijbehorende schroef en spacer gebruiken. Gelijk maar even de stealth optie gedaan. Dit houd in dat ik een diode (meegeleverd) aan de xbit print moest solderen en die aansluiten op de eject button van de xbox (via smd condensator r39 of zo iets). Wel heb ik een draadje nodig gehad om van cathodeaansluiting tot die condensator te komen , want die liggen nogal erg ver uit elkaar). Xbox weer in mekaar gezet (harddisk komt later wel) en eens aangezet. Alle 4 de biossen doen het en ook de stealth functie werkt prima. Nu nog even wegwijs worden in dat dashboard gebeuren. Ik heb al een evolution dasboard draaien , maar je kan er bijna niks mee. Speelt geen video dvd's af (geen enkele) en backuppen via xbox naar harddisk ook niet.. Wel werkt ftp'en vlekkeloos en ik heb net een backup gemaakt van mijn soul calibur 2 dvd. En die backup ga ik ns even proberen, | |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Quote:
![]() Met Evolution X kun je zelf niet zo veel, maar indien je wat apps erop gooit (eventjes adden in de evox.ini), kun je opeens veel meer. Ik heb zelf XBOX media centre en DVD2HDD draaien en dat werkt geweldig. En heb je dat niet, dan kun je altijd nog een DVD naar je computer FTP'en en dan weer terug sturen naar de HDD van de XBOX. Vergeet trouwens niet dat sommige XBE's gepatcht moeten worden... ![]()
| | |
| | #46 (permalink) |
| Is me inderdaad een werk zeg om al die apps en dergelijken aan de praat te krijgen. Ik had al wat problemen , dat na het indrukken van de eject button, de xbox zich niet reset. Beetje irritant. Blijkt die bios gewoon zo te werken en er een "in game reset" is. Naja , moet je ook maar net weten ![]() Maar ik heb gelukkig wat goede evox.ini files hier gevonden. Morgenavond eens verder mee spelen. Nog interesse in wat polls ? Bijvoorbeeld : Welke bios ? 1 : Cromwell 2.29 2 : EvolutionX Build 3935 3 : Xecuter2 Build 4981.67 Welk dashboard ? 1 : Avalaunch Build 04864 2 : EvolutionX Build 3935 3 : UnleashX v0.31.0229A 4 : Standaard , maar gepatched Zet die DVD2HDD trouwens de gebackupte dvd gelijk in de evox.ini of mag je dat zelf nog gaan doen ? Misschien komt Boxplorer dan van pas. Heb je een soortement van Windows Commander op je xbox voor het kopieren , hernoemen en editen van bestanden.
__________________ I might be evil. Want to make dvd movie backups? Take the 5-step or the 2-step process. Fun, fast and free! Last edited by Mr. Belvedere; 22-03-2004 at 15:12. |
| | |
| | #47 (permalink) |
| 120GB harddisk Vrijdagavond j.l. was het dan zover. Een 120Gb harddisk inbouwen in een Xbox. Nu moet ik zeggen. Dat valt me reuze mee. De gasten van evolution hebben een redelijk makkelijke tutorial geschreven hoe dit alles moest. Kosten en spullen : 1 x Samsung 120GB EIDE harddisk 8mb cache € 99,- 1 x ATA 100 EIDE Rounded cable € 9 Methode van installeren : Eerst netjes een backup maken van alle instellingen (kwestie van backup toevoegen aan evox.ini) en de gehele C en F ftp'en naar een pc. Hierna de oude harddisk en de oude ide kabel (is maar ata33 denk ik) er uit slopen. Dit viel even tegen , want het lijkt alsof je alle schroeven gehad hebt, ziten er nog twee schroeven op een beetje verborgen plaatsen. Bijna had ik heel die plastic cradle gemold. De rounded cable was achteraf misschien niet zo'n goed idee , want die ging maar moeilijk langs de plastic cradle. De nieuwe harddisk was geen probleem. Dan een mooie Xiso maken van default.xbe (hernoemde evoxdash.xbe) en de backup meuk. Deze op een CDRW branden en presto. Niet vergeten evox.ini wat aan te passen zodat ik de boel kan formatteren. Daar de xbox mee opstarten. Ik had het idee dat het formatteren wel even zou duren , maar binnen een minuutje was het ding klaar ? Leek me erg weinig , maar na alles weer terug-ge-ftp'ed te hebben bleek het gewoon netjes te werken. Al mijn originele spellen (Soul Calibur 2 , Nightcaster , Halo , Midtown Madness 3 , Shenmue II , Mortal Kombat Deadly Alliance , etc) staan nu als image op de harddisk en het werkt allemaal prima. Wel werd ik er niet goed van , dat mijn bios niet herkend werd door de evox.ini. Ongeveer elke bios crc-check stond in de file , maar mijn bios versie herkennen ho maar. Kom ik er opeens achter dat er een currentversion = fjklfjdsklfjdskl (of zoiets) in de evox.ini staat. Wel 1 nadeel. Wil ik Midtown Madness 3 via xbox live spelen , dan ben ik verplicht dit te doen via de originele dvd , want het originele dashboard laat zich niet kisten. Opeens werd xbox live weer eens aangepast (U moet uw versie bijwerken) , maar dit heeft verder geen gevolgen gehad voor de werking. Nadeel , want de harddisk is een stuk sneller dan de dvd speler. Iedereen die midtown madness 3 wel eens gespeeld heeft kan beamen dat het spel nogal veel én lange laadtijden heeft. |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Ow sorry MrB... ik ben helemaal vergeten wat vragen van je te beantwoorden. Zo te merken heb je de oplossing zelf al gevonden, gelukkig maar .MAME-OX leuk? Mooi dan ga ik die binnenkort proberen! Mag ik XSnes9X aanraden? ![]()
| | |
| | #50 (permalink) | |
| Quote:
Vanavond weer verder spelen met evox.ini ![]() MameOX is vooral leuk omdat het open source is. Het ziet er desondanks zeer professioneel uit ![]() Heb je trouwens die aflevering van Tros Radar gehoord/gelezen/gezien ? Daar wordt de PlayStation goed afgekraakt. Schijnt nogal vaak stuk te gaan in de 13e maand van gebruik. Doet IGR (In Game Reset) het trouwens bij jou als je een spel hebt opgestart ? Ik moet de Xbox altijd even uit-aan zetten. | |
| | |
| |
| |
![]() |
| If you can't find where you are looking for, then become a member and get an answer fast! We have thousands of people online every moment of the day to help you! Click here |
| Can't find where you are looking for? Search our knowledgebase! | |
| | |