Go Back   Club CDFreaks - Knowledge is Power > Language Dependant > Dutch: De Woonkamer

Commercial ads

Dutch: De Woonkamer Discuss, verjagen van kraaien at Language Dependant forum; Ik heb zo beetje veel van internet wat afgezocht maar vaak kom je op oude sites terecht waar je dan niet veel duidelijkheid van komt wat nu wel en niet mag tegenwoordig. Vroeger mocht je als je een luchtbuks had zonder enige problemen de kraaien afschieten. Maar ik woon dus

Reply

Thread Tools
Old 20-07-2008   #1 (permalink)
New on Forum

verjagen van kraaien

Ik heb zo beetje veel van internet wat afgezocht maar vaak kom je op oude sites terecht waar je dan niet veel duidelijkheid van komt wat nu wel en niet mag tegenwoordig. Vroeger mocht je als je een luchtbuks had zonder enige problemen de kraaien afschieten.

Maar ik woon dus wat buiten een dorp en het stikt hier van de kraaien,
ze vernielen alles, het rietendak, de kit tussen de nieuwe ramen weg etc....
Nu heb ik al wat rond gezocht en gevraagd als ik ze mocht afschieten met me luchtbuks, maar nu begreep ik weer dat dit niet zomaar mocht, omdat ze zijn beschermd, en je moet vaak een goede reden hebben en een jachtvergunning enzo.

Ik heb trouwens al geprobeerd met linten, plastic zakken, veel geluid maken om bijvoorbeeld op een metalen emmer te slaan paar weken lang, maar ze blijven terugkomen.

Dus nu was ik eigenlijk op zoek naar een andere oplossing en bevestiging te zoeken naar wat nu wel en niet mag.
Heb ookal een verzoek bij de gemeente ingediend en de aangetoonde schade laten zien, maar daar komt tot nu toe nog geen antwoord van terug.
radical1981 is offline   Reply With Quote
Alt Today
Beitrag
Old 20-07-2008   #2 (permalink)
Senior (non-technical) Admin

Da_Taxman's Avatar

Re: verjagen van kraaien

DIt iets?
http://www.solutions.com/jump.jsp?it...iProductID=304
  • I do not provide technical support over E-mail or Private Message (emails with such requests will be bounced);
  • Please post your questions as clear as possible, so others can help you get a correct answer sooner;
  • Please use our search, you might get an answer to your question sooner that way;
  • For any forum related issues you can contact me through PM;

• I don't dislike newbies, just lazy people who expect others to do their work for them.
Da_Taxman is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2008   #3 (permalink)
New on Forum

Het idee is goed Da_Taxman maar ze zitten voornamelijk op het dak of in de bomen rondom mijn woonboerderij.
Dus denk zelf dat het dan niet echt handig is lijkt me.
radical1981 is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2008   #4 (permalink)
CDFreaks Resident

Dunedain's Avatar

Quote:
Originally Posted by radical1981 View Post
Het idee is goed Da_Taxman maar ze zitten voornamelijk op het dak of in de bomen rondom mijn woonboerderij.
Dus denk zelf dat het dan niet echt handig is lijkt me.
Dit vond ik op het internet

2. Direct ingrijpen door opzettelijk verontrusten
Als grondgebruiker mag u soorten waarvoor een landelijke of provinciale vrijstelling geldt (zie boven) op schadepercelen verontrusten. U mag deze dieren verontrusten met akoestische middelen (vogelafweerpistool, ratels), vogelverschrikkers, spannen draden, schriklinten, 'nep'-roofvogels, slechtvalk, havik (beiden zonder vangen), schieten in de lucht. Zie het Handboek Faunaschade op de web-site van het Faunafonds.

3. Direct ingrijpen door doden
Als grondgebruiker mag u de volgende dieren op schadepercelen verontrusten en u kunt de jachthouder vragen deze soorten in de opengestelde jachtperiode te doden: konijn, haas, wilde eend, houtduif, fazant. Voor konijnen, houtduiven, kauwen en zwarte kraaien geldt tevens jaarrond een landelijke vrijstelling voor doden en voor de roek kan ook een provinciale vrijstelling gelden. U mag gebruiken geweren, slechtvalk en havik, lokeend, lokduif, fretten en buidels en voor de zwarte kraai en kauw geldt dat er ook kraaienvangkooien en kastvallen gebruikt mogen worden. Als grondgebruiker mag u deze dieren verontrusten en doden, ook kunt u de jachthouder vragen deze soorten te doden: mol, houtduif, konijn, kauw, zwarte kraai en Canadese gans.

op deze site

En die hebben het blijkbaar weer geciteerd uit een andere site zoals hieronder beschreven

En anders moet je eens kijken op de site van NJOG Nederlandse Organisatie voor Jacht en Grondbeheer

Hoop dat het helpt.

mzzl Dúnedain

www.kids2talk2.nl

Asus M2N-SLi Deluxe

NVIDIA nForce® 570 SLI™ MCP
AMD Athlon 64 X2 dual core 6000+
Maxtor 500 GB HD intern en WD 500 GB ext
2048 MB Kingston DDRII Ram 800 MHz
Ati X1650 silent 512 MB
NEC AD7173 DL Brander met Labelflash technology
LG gdr8161 DVD Player
Windows XP Pro SP2 Multi Lang
KPN Experia Box en 3COM Accesspoint
Internet Plus Bellen KPN
Dell Latitude notebook

Dunedain is offline   Reply With Quote

Reply

If you can't find where you are looking for, then become a member and get an answer fast! We have thousands of people online every moment of the day to help you! Click here

Can't find where you are looking for? Search our knowledgebase!