Go Back   Club CDFreaks - Knowledge is Power > Language Dependant > Dutch: De Woonkamer

Commercial message

Dutch: De Woonkamer Discuss, Plextor brander PX-708A is dit echt een probleemloze brander? at Language Dependant forum; Ikzelf heb maanden problemen gehad met een Sony DRU500A (wilde niet 4 speed branden) heb verschillende firmware's, verschillende merken DVD's geprobeerd en instellingen in de software maar niets hielp. Na 3 maanden gezeurd te hebben bij Sony heb ik een nieuwe gekregen, ingebouwd en raad eens? Juist weer

Reply

Thread Tools
Old 22-11-2003   #1 (permalink)
CD Freaks Member

Plextor brander PX-708A is dit echt een probleemloze brander?

Ikzelf heb maanden problemen gehad met een Sony DRU500A (wilde niet 4 speed branden) heb verschillende firmware's, verschillende merken DVD's geprobeerd en instellingen in de software maar niets hielp. Na 3 maanden gezeurd te hebben bij Sony heb ik een nieuwe gekregen, ingebouwd en raad eens? Juist weer niet op 4 speed willen branden! Toen had ik echt zin om dat ding aan gruzelementen te gooien tegen de muur! Toch maar niet gedaan want ik heb er destijds toch 300 euro voor betaald! Ok, ik wil geen Sony meer teveel ellende mee gehad en mischien is die Plextor PX-708A. Wie heeft hier al ervaringen mee? Moet ik een retail of bulk nemen? Please geef me goed advies dan kan ik mischien op de HCC beurs naar een nieuwe kijken en wellicht meenemen. Trouwens ik kom ook langs de stand van CdFreaks ook leuk om te zien wie die mensen zijn.

Ok ik wacht af!

P.s. De mensen bij Sony hadden nog nooit klachten ontvangen over die dvdbrander DRU500A nou ik kan nog 3 mensen opnoemen die dezelfde brander hebben en dezelfde problemen hebben........
81632 is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2003   #2 (permalink)
Administrator

Dee-ehn's Avatar

Kom je langs op de HCC? Gezellig

Of de Plextor 708A een probleemloze brander is? Nee, maar dat is geen enkele brander. Opzich is het geen slechte DVD brander, alhoewel ik momenteel deze brander niet zou willen aanbevelen. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je met dit apparaat wilt doen, maar ik zou momenteel toch liever voor de Pioneer 106/A06 gaan, vanwege de hogere schrijfkwaliteit.

Om een goede indruk te kunnen krijgen van het kunnen en niet-kunnen van de Plextor brander (en van andere branders) kun je eens een duikje kunnen nemen in de CD Freaks reviews (linkje) en in ons Recording hardware forum...

En je mag hier natuurlijk ook vragen stellen

ps indien Sony niet zegt dat ze nog nooit problemen hebben gehad met dit type brander, dan ben ik bang dat ze de telefoon nog niet hebben uitgevonden....

My other hobby is photography. Come take a look at what I do!

Help us fighting cancer!

Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT
CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi

Check your CPU wattage online!

Linux: be root || Windows: reboot

Dee-ehn is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2003   #3 (permalink)
CD Freaks Member

Ok bedankt voor je snele reaktie! Maar ik weet dus niet meer waar ik eigenlijk goed aan doe... Ik begrijp dat er bij elke brander die nu op de markt is er wel iets mee is...... Zéér vervelend voor de consumenten onder ons.... Waar ik het voor wil gebruiken is vooral om 4 speed te branden want ik vindt persoonlijk 30 min. voor een kopie van een dvd'tje toch iets te lang.... (2 speed branden dan) Daarnaast vindt ik natuurlijk ook belangrijk. Nu heb ik begrepen van iemand die een Sony DRU 510A heeft totaal geen problemen heeft met 4 speed branden en ook niet met de verschillende merken dvd's..... Tsja maar ik ben eigenlijk die Sony's zat na mijn ervaring met die DRU 500A..... Maar wat er nog bijkomt: de 510A zijn dus ook moeilijk te leveren omdat ze een stop erop hebben gezet... Waarom???? Ik denk dat dat dus ook weer problemen mee zijn.... Een Nec 1300 is goedkoop en bij sommigen doen ze het goed op 4 speed bij anderen dus weer niet... Nogal verwarrende zaak dus..... Maar die Pioneer 106/A06 is dus wel goed begrijp ik... Wat dus belangrijk is voor mij dat hij op 4 speed wil branden en niet moeilijk doet met princo dvd's bijv. of Arita's. Ik zal eens kijken wat ik kan vinden over die Pioneer 106/A06 brander..... Alvast bedankt voor je reaktie en ik zie al uit naar de HCC beurs in Utrecht! Ik kom vrijdag vanwege de rustigste dag....
Old 23-11-2003   #4 (permalink)
Administrator

Dee-ehn's Avatar

De Pioneer branders blinken uit in de media compatibiliteit en de schrijfkwaliteit. Ze kunnen zelfs met de goedkoopste schijfjes omgaan en er toch nog op een redelijke kwaliteit op branden (alhoewel betere schijfjes natuurlijk een beter resultaat geven, kwaliteit heeft z'n prijs).

Ik ben zelf in het bezit van een NEC1300a en sinds de firmware upgrades van Herrie (herrie.rpc1.org) er prima over tevreden. Snelheid is ok (tot 4x), schrijfkwaliteit is ok en de media compatibiliteit is met Herrie's firmware gewoon goed (het enige nadeel is dat het flashen met een onofficiele firmware je garantie vernietigd...).

My other hobby is photography. Come take a look at what I do!

Help us fighting cancer!

Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT
CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi

Check your CPU wattage online!

Linux: be root || Windows: reboot

Dee-ehn is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2003   #5 (permalink)
New on Forum

Ik heb de plextor en brand op Princo schijfjes. Tot nu toe werken ze op alle dvd spelers die ik al ben tegengekomen, dus ik ben heel tevreden.
T3ACE is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2003   #6 (permalink)
CD Freaks Member

Yes!!! Ik ben vandaag (28 nov) naar de HCC Computerbeurs geweest in Utrecht en heb gericht rond gekeken. Verlanglijstje was: een goede DVD Brander (Pioneer DVR 106) en 100 st. Princo 4 speed DVD'tjes. Want ik had gelezen dat deze Pioneer een goede en vrij probleemloze en goed geprijsde DVD-brander was. De Plextor is natuurlijk ook wel goed en sneller maar omdat ik al een klote Sony had wilde ik niet al teveel geld meer insteken. Ik heb een Pioneer DVR 106 gekocht bij Opus want ze zijn niet goed te leveren en dus moeilijk aan te schaffen omdat ze wel goed zijn namelijk! Ik heb hem gekocht bij Opus Supplies omdat ze een goede garantieservice bieden. Hoeveel? 120 euro en heb 100 st. 4 speed Princo DVD'tjes gekocht voor 87,50 euro. de doosjes (100 st.) heb ik aangeschaft voor 15 euro gewoon leuke prijsjes. De DVD brander heb ik vanavond nog erin gezet en die Sony (nog niet in elkaar gestamd...) eruit gehaald en ver weg opgeborgen en de Pioneer nog geprobeerd: en YES hij brand op 4 SPEED!!!! Eindelijk!!! Een dvd'tje met 4488 mb data erop gebrand in 14 min. en 11 sec. Ok ik ben in mijn sas met deze brander en hoop er nog veel plezier aan te beleven. Een minpuntje aan de stand: hij was groot genoeg maar miste de koopjes op het gebied van de cd's en de dvd's geen prijzen waren er te vinden en ze hadden maar weinig liggen. Een beetje sobertjes allemaal ik had er meer van verwacht! 60 vierkante meter dan had je er meer van kunnen maken lijkt mij! Maar jullie hebben tenminste je gezicht laten zien en daar gaat het natuurlijk ook om!!! Maar Dee-ehn: bedankt voor je goede tip en ben blij dat ik toch die Pioneer heb genomen! Thnaks!
Old 20-08-2007   #7 (permalink)
New on Forum

Re: Plextor brander PX-708A is dit echt een probleemloze brander?

Ik kan het niet helemaal eens zijn dat de plextor alles brand
Het lukt mij gewoon niet om een originele dvd te branden op en princo -r dvd

Weet niet wat ik fout doe of dat het ergens anders aan ligt
Mischien weet iemand anders dit
yzfr1 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2007   #8 (permalink)
CDFreaks Resident

Dunedain's Avatar

Re: Plextor brander PX-708A is dit echt een probleemloze brander?

Hai en welkomnamens mij hiero.

Quote:
princo -r dvd
Ik denk dat dat genoeg zegt. Ik geloof gerust dat een Plextor alles brand maar princo's blinken nu eenmaal niet uit in kwaliteit. En mijn DVR 106 brandde destijds een hele hoop. Met plextor heb ik weinig totgeen ervaring eerlijk gezegt. Met Princo's des te meer en dat bleek bagger te zijn. Van de 50 dvd's waren er 27 niet goed. Nu gewoon Taio Yuden DVD en Verbatim CD hier in de CD Freakshop gekocht. ( jah ff reclame jah ) en totaal geen problemen... Best buy ever.....

mzzl Dúnedain

Power of United Burners Against Cancer

Asus M2N-SLi Deluxe

NVIDIA nForce® 570 SLI™ MCP
AMD Athlon 64 X2 dual core 6000+
Maxtor 500 GB HD intern en WD 500 GB ext
2048 MB Kingston DDRII Ram 800 MHz
Ati X1650 silent 512 MB
NEC AD7173 DL Brander met Labelflash technology
LG gdr8161 DVD Player
Windows XP Pro SP2 Multi Lang
KPN Experia Box en 3COM Accesspoint
Internet Plus Bellen KPN
Dell Latitude notebook

Dunedain is offline   Reply With Quote

Reply

If you can't find where you are looking for, then become a member and get an answer fast! We have thousands of people online every moment of the day to help you! Click here

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules