| |||||||
| Commercial ads | |
| | |
|
![]() |
| | Thread Tools |
| | #1 (permalink) |
| New on Forum Join Date: Oct 2004
| Hoe maak ik een BackUp van mijn Super Audio CD's (SACD)??? Kan iemand vertellen met welk programma ik een BackUp kan maken van mijn SACD's? Met Alcohol 120% krijg ik een foutmelding en verwacht dan geen resultaat. Iemand ervaring? Is een SACD een Cd of in feite een DVD met muziek op een hogere bitrate? Ze klinken tof, maar en doorbraak zal er, gezien die enorme prijs, wel nooit komen..... ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| CDFreaks Resident Join Date: Jul 1999 Location: 192.168.0.1
| Re: Hoe maak ik een BackUp van mijn Super Audio CD's (SACD)??? een SACD is niet afspeelbaar in de PC (een CD-ROM-drive ziet alleen de gewone CD-audio-laag (mits je een Hybrid-SACD hebt, anders herkent 'ie helemaal niets); een DVD-ROM-speler loopt in de meeste gevallen vast omdat 'ie er geen raad mee weet). Wat je wel kunt doen is alle 5.1 kanalen analoog op de PC opnemen, maar goed, wat moet je er dan mee? Je zou er dan bijvoorbeeld een DTS audio-cd van kunnen maken, maar dat haalt het natuurlijk niet bij de kwaliteit van het origineel... Sony (uitvinder van de SACD) heeft bewust de SACD NIET op het DVD-protocol gebaseerd, zodat kopiën maken erg moeilijk zou zijn. Bovendien wordt het geluid bij het afspelen uitsluitend via analoge uitgangen doorgegeven door SACD-spelers, zodat digitale kopieën niet gemaakt kunnen worden. |
| | |
| |
| |
![]() |
| If you can't find where you are looking for, then become a member and get an answer fast! We have thousands of people online every moment of the day to help you! Click here |
| Can't find where you are looking for? Search our knowledgebase! | |
| | |