| |||||||
| Commercial message | |
| | |
|
![]() |
| | Thread Tools |
| | #1 (permalink) |
| CD Freaks Member Join Date: Jun 2000
| Hoe denken wie over de zaak Murat en de reakties van de leerlingen van die school? Ik wil wel eens weten wat er bij jullie speelt wat betreft deze zaak. Zonnet heb ik een aantal reakties gelezen in de Telegraaf. Ikzelf betrap mij erop dat ik steeds meer haatgevoelens bij me opkomen wanneer ik dit lees omdat er weer allochtonen bij betrokken zijn of wanneer ik ze tegenkom op straat: bij elkaar in een groep op de hoek van de straat, en er met een hele grote boog omheen moet lopen omdat ik dan wel eens problemen met ze zou kunnen krijgen......., of ik zie ze lopen met die bekende mutsjes op hun kop, of dat wanneer je een discussie hebt met ze zonder dat dit te maken heeft met discriminatie toch weer op aan laten sturen. Je ziet het ik ben die inmiddels gefrustreerde Nederlander die dit soort mensen allang de keel uithangt. Inmiddels ben ik er niet meer bang voor om het BEESTJE bij de NAAM te noemen. Nee ik heb me lang ingehouden maar ik merk wel dat we alles maar proberen te sussen, ze zouden zich te veel afzijdig houden van onze cultuur. Nee ik zie het zo: je woont nu immers gewoon in Nederland en je houd je aan onze regels dat doen we ook in het verkeer. Alleen al die stomme en echt domme reakties van die leerlingen zo voor de TV geeft al aan dat "ze" schijt hebben aan ons, de gewone domme Nederlanders. Ja, ze denken dat ze zich alles kunnen permiteren. Echt waar ik discrimeer niet als ik hun wijs op hun domme praatjes voor de TV nee ik wil hen er alleen op wijzen dat ze gewoon eens hun hersens moeten gebruiken en zich in moeten houden want ze begrijpen zelfs niet eens dat die domme praatjes alleen maar in hun nadeel werken. Nee ik heb geen respect voor die mensen terwijl wij die wel moeten hebben voor hun omdat ze anders in hun EER worden aangedaan: FUCK OFF. Sorry het is maar goed geweest dat ik ze niet ben tegen gekomen want ik zou niet weten hoe ik had gereageerd, ik zou mischien echt ontploffen op dat moment en niet voor mezelf ingestaan hebben. Ok ik zie graag jullie reaktie maar vooral ook hoe we nu het beleid moeten opstelen om van dit soort dingen af te komen ik pleit nu ECHT voor een KEIHARD beleid dit is de enigste remedie denk ik nu er is geen alternatief meer om dit al pratende op te lossen want de meeste ouders die hier al 30 jaar zitten kunnen niet eens Nederlands praten....... En al het andere wat ik heb te zeggen laat ik nu maar even voor wat het is want eerlijk gezegd: ik kook van binnen en hoop deze mensen even niet tegen te komen uit zelfbescherming loop ik er maar met een grote boog omheen en/of negeer ze en laten ze vooral hun mond houden één dezer dagen. Jammer dat Pim Fortyuin er niet meer is hij zou het goed aangepakt hebben denk ik! Zulke figuren missen we in de politiek nu steken allemaal hun kop in het zand en doen tenslotte niks. Maar ik kan je verzekeren dat wanneer in korte tijd weer zulke domme reakties komen van hun kant dat het hier echt verkeerd gaat en dat er een paar turken en/of marokkanen ook hard aangepakt worden en dat is natuurlijk een verkeerde ontwikkeling maar ik denk dat je nu niet meer het verhaal terug kan draaien daarvoor is er teveel gebeurd. Ok zie Uw reakties graag tegemoed hier op dit forum. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| CD Freaks Junior Member Join Date: Jan 2004
| Jah, een hele grote discussie. Je moet weten dat de meeste marrokanen en turken in ons land het 'uitschot' is van turkije, de boeren die meestal helemaal niks hadden en dus maar naar andere landen zijn verhuisd. Ik ben zelf in Turkije op vakantie geweest en ze schamen zich daar voor de turken hier en de mensen daar zijn geweldig, het tegenovergestelde als de turken hier. Dat is natuurlijk geen excuus voor het gedrag wat ze vertonen, ik vind dat Nederland ze gewoon niet meer naar binnen moeten laten. Terugsturen naar hun eigen land!
__________________ Intel Pentium 2,8Ghz Asus P4C800 DELUXE 512MB GeForce FX5900 XT 128mb Lite-On DVD/RW: LDW-451S Windows XP SP1 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Join Date: Feb 2000 Location: On my chair
| Afgezien van het feit dat ik het hartstikke erg vind dat dit is gebeurd, vind ik het eigenlijk nog erger dat dit delict door een allochtoon is gepleegd. Er hangt in Nederland namelijk steeds meer een algemene opinie dat "altijd de buitenlanders het zijn" die kwaad doen. En ja, er zijn natuurlijk heel wat allochtonen die problemen veroorzaken en daar wordt veel kwaad over gesproken... maar euh... zijn wij Nederlanders dan zo braaf? Het is tuurlijk makkelijk om terug te vallen op het feit dat Murat van Turkse komaf, maar eerlijk is dat niet. Veelal wordt het snel vergeten indien zo een delict door een Nederlander wordt gepleegd. De publike opinie van ons Nederlanders is in mijn ogen dan ook aardig vertroebeld (niet alleen wat allochtonen/integratiebeleid treft btw), vooral bij de mensen die wat minder ingelicht/intelligent zijn. Ik ben toch wel ergens van mening dat de allochtonen in Nederland veel onrecht wordt aangedaan. Er zijn toch ook wel heel wat allochtonen hier woonzaam die gewoon netjes leven en een nuttige plaats in de maatschappij hebben gevonden. De een verkoopt shoarma, de ander is arts en weer een ander is conducteur. Daar is op zich niets mis mee (wij Nederlanders hebben ons ook over de hele wereld verspreid, met name in Canada en Australie). Het is natuurlijk wel zo, dat Murat, als Nederlander zijnde, gestrafd moet worden voor zijn daad. Hij heeft immers een persoon vermoord en wat er ook hieraan voorgevallen is, moord valt nooit goed te praten. Eén verzoekje van mijn kant: aub geen racsistische uitingen of generalisaties hier... (dan grijpen we in op de manier die we nodig achten)....
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot Last edited by Dee-ehn; 16-01-2004 at 16:46. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| CDFreaks Resident Join Date: Jun 2001 Location: Cthulhu Ninja Zombie
| Moord en brand staat in de krant En de straf is als een mug voor een olifant Hoor maar altijd die paardenschijt van Ogij zijt uwe normen en waarden kwijt!¹ Moet je deze gare tijd voor de aardigheid alle narigheid zien door liefdaderheid! Net als op Vlijmscherp waar ik deze rijm werp behandel en bewandel ik dit terrein scherp Want het lijkt nu niet echt, dat juridisch gevecht Iemand pakt een overvaller en wordt kritisch berecht als dat iets te hard gaat, je iets te hard slaat en het gerecht slechts onterrecht verward praat Men is boos, gekweld, maar verkoos het geld En nou kaatst de bal terug als zinloos geweld De dader had mazzel, jammer voor het slachtoffer Ons recht is krom, dus maak zelf straf roffer! Want ons rechtssysteem doet aan: LIEFDADERHEID! Helpt niemand nog iemand? Nou niet in mijn straat Omdat de dader vrij gaat waar je bij staat Ze trappen je lam voor de vreugd als je deugd En zeggen dan: OJa, ik had een moeilijke jeugd¹ Het volk wordt hoe langer hoe banger en tammer Zien ze iemand in gevaar? Doorlopen maar, jammer! Geef je daders vrij spel, dan wordt de straat een hel En de cellen zijn hier net een vijf sterrenhotel! En kosten bakken met poen, is dat nou fatsoen? Wie hier gerechtigheid wil, die moet het zelf maar doen! Dus als iemand jou op straat van je poen beroofd Wat doe je er aan? Schiet Om door z¹n hoofd! En als iemand je zuster heeft aangerand Wat doe je er aan? Steek Om in de brand! En als je iemand thuis bij een inbraak betrapt Steek een staak door z¹n hart en je wraak is hard! (C) Osdorp Posse |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| CD Freaks Management Join Date: Jul 1999 Location: CD Freaks HQ
| Ik denk dat het geval van Murat an sich niet zoveel te maken heeft met het al dan niet allochtoon zijn. Ik denk wel dat het een eye opener is voor veel mensen, vooral nu zijn vrienden hem steunbetuigingen hebben gegeven. Het is duidelijk dat onze blik op de maatschappij niet door de gehele allochtone gemeenschap word gedeeld, en dat onze normen en waarden anders zijn dan die van een groep van hen. Te lang heeft de Nederlandse politiek zijn ogen dicht gehad. Met uitzondering van b.v dhr Bolkestein die dit probleem al eerder heeft gesignaleerd en op een beschaafde manier heeft verwoord en beargumenteerd (in tegenstelling tot b.v dhr Janmaat) maar daar toendertijd niets van mocht zeggen. Mensen in achterstandswijken klagen al jaren, zo niet decennia, maar de mensen in de politiek deden dit altijd af als volks gepraat en hebben nooit echt een oplossing geboden voor deze problematiek. Er was zelfs sprake van positieve discriminatie, iets wat voor velen ook moeilijk te begrijpen moet zijn geweest. Waarschijnlijk hebben de mensen uit deze wijken zich ook niet altijd op de juiste manier uitgedrukt maar de politiek had dit signaal toch moeten zien. Ik vind dat ook veel te veel feiten worden genegeerd omdat dit stigmatiserend en discriminerend zou werken. Het word tijd dat de feiten onder ogen worden gezien en dat daar naar word gehandeld. Terugsturen geloof ik niet in, wel straffen op een dergelijke wijze dat het een straf is voor de betrokken persoon. Ik denk dan b.v bij mensen die strafbare daden hebben gepleegd uit een conservatief allochtoon milieu een dergelijke straf toe te passen dat hij ook voor zijn mede conservatieve allochtonen word vernederd, gezien het feit dat eer als erg belangrijk word gezien door deze groep. Ook vind ik dat er gestopt moet worden met het de schuld op onzelf nemen. Allochtonen roepen zelf altijd dat het maar een klein deel van hen is die overlast veroorzaakt, dan betekend het dus dat wij het goed gedaan hebben, dan is klaarblijkelijk de grootste groep goed opgenomen in onze samenleving en kunnen we dus deze kleine groep hard aanpakken. En ja misschien wat anders dan we een van oorsprong Nederlander zouden aanpakken, omdat dit gewoon beter zijn cultuur/omgeving past, ik vind dat geen probleem. Laten we wel zijn, dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan allochtonen krijgen kan toch niet zomaar uit de lucht komen vallen? Pas als we onze ogen openen kunnen we er iets aan doen en het probleem oplossen. Anders zal de haat alleen maar toenemen en het uiteindelijk echt helemaal uit de hand lopen. (Weet je nog hoe de mariniers ooit peron 0 schoonveegden? Laten we ons behoeden voor dergelijke acties). Quote:
![]()
__________________ cdfreaks.com [ World's largest CD/DVD community ] Need some help ? Please use our search function first | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Zo net deze thread erop gezet en nu al reakties. Dus dit leeft wel degelijk bij ons zie. Ik vind dat er op een goede wijze gereageerd wordt. Ik vind het wel jammer dat de mensen hier niet het beestje bij de naam noemen: men mag hier in Nederland gewoon niet vaststellen dat bepaalde groepen gewoon vaker in aanraking komt met justitie dan andere groepen. (autochtonen en allochtonen) Ik zal het nog eens nakijken er woont bij mij iemand in de straat iemand die het leuk vindt om bepaalde dingen (wat bij de gewone burger speelt) aan de kaak te stellen bij onze fractievoorzitters dit door briefwisselingen. Ikzelf krijg hier altijd kopies van en lees dit ok altijd door mits ik er tijd voor heb het komt niet altijd uit want het zijn lange brieven. Hij krijgt echt altijd respons op zijn brieven wat wel opmerkelijk is. Alle fractievoorzitters weten inmiddels wie hij is en vinden het leuk om te toetsen wat er speelt onder de bevolking, dat is een goede zaak. Ok waar ik naar toe wil is dit: hij heeft namelijk eens uitgezocht welk bevolkingsgroepen in aanraking komt met justitie en dit uitgedrukt in percentage's. Helaas kan ik dit onderzoek niet meer terugvinden maar kan me nog goed herrinneren dat dit percentage op ongeveer 80% zat wat betreft allochtonen dat heb ik goed onthouden want ik schrok hier enorm van destijds. En neem van mij aan dat hij goed is geinformeerd en echt alles goed uitzoekt. Zo heeft hij ook een aantal uitvindingen gedaan op technisch gebied en communiceerd hij ook met de TU in Delft en zijn ze zéér content met hem. Hij is inmiddels gepensioneerd maar doet dit soort dingen als hobby zeg maar. Maar wat ik wilde zeggen is: je kunt het niet ontkennen dat veel allochtonen in aanraking komen met justitie dat is gewoon een feit en daar draaien we omheen hier in Nederland en daar wordt ik namelijk kotsmisselijk van dat dat nooit eens hardop gezegd mag worden i.v.m. discriminatie. Ze hebben nogal lange tenen en denken altijd dat hun eergevoel wordt aangetast. Heeft er niets mee te maken de cijfers liegen er niet om dus: deze groep moet bij zichzelf maar eens te rade gaan hoe ze denken dit te willen oplossen. Praten met hun eigen achterban bijv. zou een goede zaak zijn hiervoor zou ik meer respect voor hebben dan dat ze weer gaan roepen dat wij discrimineren. |
| | |
| | #7 (permalink) | ||||
| Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Eer staat heel hoog in het vaandel. Ondertussen proeven ze wel van de voordelen in de westerse maatschappij, maar houden vast aan de conservatieve opvatting als het om eer , geweten en vriendschappen gaat. Dat dit op de lange baan niet goed kon gaan wist men meer dan 30 jaar geleden ook al wel. Als sci-fi freak noem ik deze mensen dus ook altijd de Klingons. Die kampen in Star Trek met precies hetzelfde probleem. Nu rest de vraag nog wat we aan de te agressieve Klingons doen. | ||||
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Quote:
![]()
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| CDFreaks Resident Join Date: Jul 2001
| Ik zou het liefste nu eens ongenuanceerd mijn mening ventileren, maar laar ik me inhouden.. Immers ik zou mensen die de oorlog hebben meegemaakt voor hun hoofd kunnen stoten. Mensen die momenteel leiden aan een ernstige ziekte, zouden zich geschoffeerd voelen. En bepaalde religies zouden zich achtergesteld voelen. En omdat ik wel ben opgevoed volgens oud-hollandsche tradities, weet ik wanneer ik me in moet houden in deze voor nabestaande gevoelige tijden. Immers, ik deug wel… Nu de rest van die “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, “CENSUUR”, knapen nog!! ![]()
__________________ ®-=M@rsZ initializing new signature: Process: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒ 85% |
| | |
| | #10 (permalink) |
| @Domi: er zijn zeker door politici fouten gemaakt, dat zal niemand ontkennen ("toevallig" stond vandaag in de Metro dat pakweg 75% van de Nederlanders van mening is dat het integratiebeleid gefaald heeft). Een gedeelte is natuurlijk ook te zoeken bij de wrijving tussen verschillende culturen etc etc. Het is natuurlijk wel zo, dat ongeacht wat er ook gebeurd is, dit nooit een moord kan goedpraten.... @Belvedere: de conservatieve meningen van veel allochtonen zorgen idd wel vaker voor problemen, maar dat is bij veel andere Nederlanders (al dan niet echte" Nederlanders) precies hetzelfde. Hier in de omgeving (zuidoostelijke mijnstreek) is dat heel erg duidelijk te zien. De term "parkstad randjongeren" is niet voor niets dagelijks te lezen... @Marsz-=FX: ik kan je frustraties best begrijpen. Zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik nog steeds van mening dat zonder religie de wereld een stuk beter uit zou zien @81632: Ik ben wel eens benieuwd naar echte getallen... niet dat ik er al te veel waarde aan zal hechten aangezien (over het algemeen) statistieken niet echt te vertrouwen zijn, maar toch....
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Dee-ehn: neem van mij aan dat ik voordat ik deze thread opende wel degelijk heb gezocht naar het bewuste staatje met die gegevens die uitsluitsel kon geven wat betreft de percentages van allochtonen die in aanraking komen met justitie, maar helaas heb ik dit dus niet meer kunnen vinden anders had ik ze er echt bijgezet en zuig dit niet uit mijn duim... Maar nu nog wat: hebben jullie OOIT dit soort cijfers openlijk in een krant gelezen of op het nieuws gehoord? Nee, waarom niet daar willen ze zich niet aan wagen die mensen die naast de maatschappij wonen daar in Den Haag!!! Maar inderdaad Meneer Bolkestein heeft zich daar 1x en de laatste keer aan gewaagd en doet dit dus nooit meer. Jammer dat iemand anders zijn visie hierover wil verkondigen ja onze Pim maar die kan het ook niet meer helaas.... En daarna is het stil geworden en wordt het probleem steeds erger en worden de problemen dus nooit echt aangepakt en opgelost... Omdat we er steeds maar omheen draaien.... Balkenende heeft tenminste vanmiddag voor de TV wel toegegeven dat dit niet meer onder incidenten valt maar een echt probleem cq. bedreiging vormt voor de maatschappij. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| CD Freaks Senior Member Join Date: Feb 2001 Location: Gorinchem (waar??? JA DAAR) ;)
| mjah deze discussies zijn al eerder gevoerd en ik had weinig zin om het weer te tikken (lui/moe/gemakzuchtig streep door wat van toepassing is) maar here it is again unchanged. Ja. Maar waar gaat het heen met onze maatschappij (land zeg ik niet want anders gaat iedereen meteen suggereren dat deze post een hi**er tintje krijgt) Joh, der is nou iemand doodgeschopt (oke tis een junk geweest maar stel eens dat het een maat van je was) alleen omdat hij/zij zei de term kut-marokkanen. Meteen springen er 2 van die gasten op en schoppen der dood en der staan nog 8 van die apen omheen de boel op te jutten en 2 omstanders grijpen niet in. Waarom dat dat ingrijpen altijd maar door omstanders moet gebeuren volgens de pers weet ik ook niet want als iemand zou ingrijpen wordt DIE persoon opgepakt en de rest loopt toch weer vrijuit, maar goed dat terzijde en even serieus als jij geen stevige knuppel of een gun heb dan loop je liever ook een rondje om 8 of 9 allochtonen heen ipv ff te gaan zeggen he jongens ff niet doen, of je moet geen sociaal leven hebben en graag een tuin op je buik willen hebben. Ik weet niet hoor maar als er ergens in Nederland 1 of ander K*Tmarokkaan genaamd raymzter zelf een nummer maakt waar letterlijk dat soort termen in voorkomen dan vind ik maar dat ze dat maar moeten accepteren als ze zo genoemd worden. Ik ga nu ook helemaal niet zeggen dat ze allemaal zo zijn der zitten best een paar goeie tussen maar een hele hoop verneuken het voor de rest. Maar ze werken het zelf in de hand dat de Nederlandse jongeren het op den duur zat zijn en er ook wat tegen gaan doen en ik denk dan dat Nederland veel en veel te klein is. Van de zomer ook een keer ik ging met een vriendin naar het strand van amsterdam CS naar Bloemendaal moet kunnen zeg je. Ja tuurlijk tot dat er een groepje allochtonen in de trein stapt en die vriendin van mij maar beginnen lastig te vallen (opmerkingen,handtastelijk enz) ze was luchtig gekleed zeg maar. Dus ik zeg der wat van, vroegen ze aan mij of ik solliciteerde naar een pak slaag, waar op ik antwoordde van als je het wil proberen prima, resultaat op Haarlem station ik een blauw oog en een bloedneus, en 3 allochtonen die iig geen kinderen meer konden krijgen dankzij mijn stalen neusjes in mijn werkschoenen. Politie derbij, krijg ik verdomme een aanklacht aan mijn reet en de verklaring van die groep was dat omdat mijn vriendin zo gekleed was, mochten ze haar aanranden. EUH sorry pardon beetje krom. Ik ben het een beetje beu hier in Nederland als het zo moet, afgelopen Juni is mijn autoradio gejat (notabene door 2 van die apen van 13 en 14 jaar!!!!!!!!!) Politie: Jah sorry we kunnen niets doen ze zijn minderjarig. Mijn reactie: dan trap je ze maar het land uit met heel de stinkende k*nkerfamilie. Als ze niet willen werken/integreren/inburgeren dan gaan ze maar ergens anders zitten kloten. En het ergste is nog dat dit dus alleen maar gebeurd als ze in een groepje zijn, als je er 1 tegenkomt dan doetie op zich normaal en kan je er mee praten, in al deze gevallen is groepsvorming dus dodelijk. Ik heb deze discussie dus ook al gehad met meerdere agenten.(je weet wel die mensen die wel controleren op 3 km te hard rijden maar tegen zoiets niets MOGEN doen) Maar tegenwoordig werkt het dus zo: Ik zeg tegen een allochtoon (afkomst is relevant) k*t-vulzelfmaarwatin en ik loop het risico om doodgeschopt te worden, maar als ze tegen mij roepen tering kaaskop en ik flip en schop hun dood dan heb ik het gedaan en ga ik voor 6 jaar de bak in en vinden ze het een moord op basis van discrimininatie. Weet je intergratie-beleid prima, maar diegene die niet willen linea recta terug naar der eigen land. Ergens vind ik ook dat de Nederlandse ouders ook veel te soft (ahum gedwongen intergratie) zijn. Heel vaak zie je in de stad op zich een leuke meid lopen maar wat zwermt er om heen een groepje van die apen en de ouders van dat kind hebben zoiets van ach jah laat maar oud en wijs genoeg (15 jaar ofzo) Ik roep nu niet dat het niet mag he maar als ik bijvoorbeeld een lekkere turkse meid zie ( ik weet ze zijn er niet veel) en stel ik zou met haar wat beginnen dan krijg ik pappie achter me aan met zijn shoarma mes en dan legt hij zijn dochter om vanwege eerwraak. Ik denk er nu dus ook al serieus aan om geen kinderen te nemen als er niets veranderd aan deze situatie in Nederland en mocht ik kinderen krijgen dan zal ik ze ook absoluut niet verbieden om met allochtonen om te gaan want dan vind ik dat je als ouder zelf heel fout bezig bent en mocht 1 van mijn kinderen dan een relatie beginnen met dan moet ie van goede huize komen en ook serieus plannen hebben (toekomst visie, goeie baan enz) om eventueel met haar verder te mogen gaan en mijn zegen te krijgen. Let wel ik ben dus uit mijzelf helemaal niet rechts (of extreemrechts) maar niemand hier in Nederland durft meer zijn mening te uiten omdat er opeens risicos aan zitten en ik durf te zweren dat een heel groot deel van Nederland best heel negatief tegen dit soort gasten aankijkt tot dat de bom barst. Dit was mijn mening/toekomstvisie enz
__________________ SpookY ![]() Je hebt geen recht op morgen...... dus geniet elke dag Official CDFreaks Threesome Advisor ![]() CDFreaks Rulez ID&T Music is the answer Technology Can't Change The World, That's MY Job!!! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| CDFreaks Resident Join Date: Mar 2002 Location: Somewhere in space
| Ik zal het korthouden, maar dit is mijn mening over het gedrag van Murat (de allochtoon) en z'n (allochtone) vriendjes: Ik neem aan dat Murat ook blanke vriendjes zal hebben, maar die zie je niet op TV. Waarom niet? Die hebben wel normen en waarden! Ik begin echt een hekel te krijgen aan allochtonen. Het is spijtig, maar het is wel de keiharde waarheid. En ik denk dat ik niet de enige ben. Misschien de enige die het durft te zeggen. Die weinige goeie die er tussen zitten, moeten binnenkort boeten voor de "rotte" die er tussen zitten (dit gaat binnenkort een keer escaleren, daar kunnen we op wachten). Ik hoop dat Den Haag het probleem een keer erkend. En er wat aan gaat doen, want met erkennen alleen zijn we er niet. De mensen pikken het niet langer en de kans wordt met de dag groter dat mensen het heft in eigen hand nemen. Ik hoop in ieder geval dat die dag nooit zal hoeven komen, maar ik ben bang dat hij er wel komt. Ik neem aan dat ik wel commentaar zal krijgen op deze post, dus kom maar op.
__________________ When you're little, what you really want is for grown-ups to make the world a safe place where dreams can come true and promises are never broken. And when you're little, it doesn't seem like a lot to ask. Women might be able to fake orgasms. But men can fake whole relationships. New rig: Antec P182 Super Mid Tower, Intel Quad Q6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz, Thermalright Ultra-120 Extreme, Kingston 4Gb 1066Mhz dual channel, MSI NX8800GTX OC Edition 768 MB, 4 x 500 GB Seagate Barracuda 7200.10, Asus DRW-1814BLT DVD-RW, NEC AD-7173S DVD-RW, NEC 3,5" diskdrive, Logitech X-540 speakers, Samsung TFT SyncMaster 245B, Creative X-Fi Xtreme Gamer, Be Quiet Dark Power Pro 850Watt, dual boot Windows XP SP2 and Windows Vista. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vanochtend stap ik in de (overvolle) ochtendtrein richting Eindhoven om naar mijn werk te komen. Gelijk na mij stappen 4 jongeren van een of andere etnische minderheidsclan (ik weet namenlijk niet of het Turken , Marrokanen , Afghanen of weet ik wat waren). Eentje kende ik nog van gezicht ; Zaterdagmiddag heb ik in zijn winkel nog een paar Turkse broden gekocht. Ik denk dus dat het Turken waren. Om de één of andere reden kwam het intimiderend over. Ik weet niet waarom , maar gelijk gingen alle gezichten van de rest van de passagiers naar buiten staren (waar om 8 uur 's ochtends niet zo heel veel interessants is) en deden de mensen flink hun best om maar niet naar de vier te moeten kijken. Ik betrapte mijzelf er meerdere malen op dat ik ook een onbehaaglijk gevoel van ze kreeg. Ik was in gedachten oprecht blij dat ik minstens een kop groter was dan de grootste van het viertal. Waarom weet ik nu nog niet , maar gelijk raasden de wildste cowboyverhalen in mijn hoofd over wat dit viertal wel niet zou doen als ik een verkeerde blik of een verkeerde opmerking zou maken. En zoals de rest van het vee hield ik dus mijn mond ook gewoon maar dicht. Murat zit iedereen nog vers in het geheugen. Overlast was er absoluut niet. De vier hadden geen enkel kwaad in de zin en het was zeker hun schuld niet , dat de trein zo vol was. Maar toch zag je overal bange blanke gezichten. Ook weet ik bijna zeker , dat ALS ze op dat moment bijvoorbeeld de conducteur hadden afgeknald , dat geen mens zich ook maar even om de conducteur had bekommerd , het wapen had afgepakt of de schuldige in elkaar had getrommeld. Men had gerend voor zijn leven. Maargoed.. we kwamen allemaal levend aan op het station. De vier spraken Turks en lachten af en toe. Als je je hoofd gek laten maken zou je bijna hen verdenken van het beramen va de volgende Al-Qaida aanslag. En dat in MIJN TREIN. Stel je voor. Ik weet het niet. We worden gek gemaakt door de media. Iemand met een andere kleur huid dan roze is een potentiele raddraaier , terrorist of plaatselijke jeugdcrimineel. Was mijn angst te groot geweest, dan had ik misschien die vier in de trein afgeknald , als ze me ook maar één keer zouden aankijken. Het slaat allemaal nergens meer op en het gaat ook nergens meer over. Ik ga Bowling for Columbine maar nog een paar keer bekijken. Hopelijk kan Michael Moore bij mij een beetje blanke angst wegnemen voordat ik gek word van de media. Lekker brood trouwens , dat Turks brood. 30 Eurocent per stuk , vers gebakken en smaakt prima. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| New on Forum Join Date: Jan 2004
| Aangezien ik de meningen van mensen wel in kan beelden ga ik hier niet echt op in. Ik heb veel buitelandse vrienden, waarvan ik het meeste omga met een turk en n surinamer. ook zij vinden wat mijn vriendin opviel. let wel ik ben absoluut geen racist, wel vindt ik dat bepaalde buitenlandse gemeenschappen in groepen zelf veel racistiser zijn dan de meeste nederlanders die ik ken. Mijn vriendin viel op. in opsporing verzocht zijn het bijna altijd de nederlanders die eerst worden getoont(vermist) en de allochtonen als 2e(gezocht) Kijk dit reflecteerd natuurlijk niks van de dagelijkse staat van zaken, maar als ik het goed heb is in nederland de allochtoon nog steeds in de minderheid en toch meer op opsporing verzocht. als iemand hier een statement aan wil toevoegen van het hoe en waarom dan graag. |
| | |
| | #16 (permalink) |
| Lord of the Strings Join Date: Jul 1999 Location: België
| Als je het probleem van vreemdelingen een beetje rationeel bekijkt, dan moet het volgende toch wel duidelijk lijken. Iedereen zal wel inzien dat mensen van overal naar hier willen komen. Hoe zou je zelf zijn? Dat dit geen goede oplossing is, zal niemand tegenspreken, want ooit geraakt Europa dan wel eens 'vol'. Dus moeten we zorgen dat de 'andere' niet meer kan/wil komen. Ik zet uitdrukkelijk kan en wil omdat hier de oplossing voor het probleem ligt. Niet meer kunnen, dan denk ik aan een gigantische muur (fort Europa) en al wie binnen probeert te komen gaat eraan. Een makkelijke oplossing, enkel ethisch stellen zich nog een paar problemen. Niet meer willen, dan spreken we over het verbeteren van levensomstandigheden. Maar als ik dan lees dat gemiddeld rond de 1% van de Westerse afzonderlijke regeringsuitgaven naar ontwikkelingshulp gaat, lijkt het me dat deze oplossing ook niet meteen verlossing zal brengen. Voorlopig zitten we dus met die migratie, een probleem waar jaren niks aan gedaan is. En nu zullen sommigen mij beschuldigen van 'draaien met de wind', want ik ben toch lid van het oh zo gevreesde linkerdeel dat onze maatschappij naar de verdommenis helpt. Wel, wees gerust, ik ben nog steeds dezelfde als vroeger. Dat wil zeggen dat ik het een beetje goedkoop vind om zoals sommigen te zeggen dat het zuiver te maken heeft met de inborst van 'kutmarrokanen' en consoorten en niets met determinerende factoren. Ik ga er nog altijd van uit dat het merendeel van ons geboren wordt met het 'goede' in zich. (Wetenschappelijk bewijs heb ik hiervoor niet, is zuiver mijn eigen mening.) Of iemand 'kwaad' wordt, hangt dus af van andere factoren. Dan denk ik zoals velen aan hun geloof (of eerder een misbruik ervan). Een ziekte die elke gelovige gemeenschap moet torsen, bv wijzelf met onze kruistochten. Ik denk hierbij aan de woorden die een godsdienstleraar mij ooit antwoordde toen ik zei dat religie alleen maar tot oorlog leidt: "dansmug, religie wordt vaak gebruikt als dekmantel, maar is daarom niet de echte, onderliggende reden". Om terug te komen op de kruistochten, het merendeel ervan diende alleen maar om de verschillende staatskassen van Europa te vullen. Laten wij er dus even vanuit gaan dat ook andere factoren bijdragen tot de problemen met migranten. Ik denk dan aan achteropgesteld worden, discriminatie, mindere welstand,... Maar vooral, en dit is mijn eigen hypothese, die gettovorming. Mensen in groep reageren anders dan mensen alleen. Het 'wij-tegen-zij' gevoel valt heel makkelijk te creëren, met alle gevolgen vandien. En dat is het gebied waar het beleid en wijzelf dus hebben gefaald. Hoeveel makkelijker zou het niet zijn, moest er tussen elke 5 autochtone huizen, 1 allochtoon huis staan. Als je dagelijks in contact komt met verschillende culturen, zul je makkelijker openstaan voor de andere. De vreemdeling zou makkelijker onze taal, normen en waarden overnemen, terwijl wij veel meer begrip zouden hebben voor het 'anders zijn' van de allochtoon. Als mensen in tegendeel voortdurend in z'n zelfde cultuur rondhangt, zal hij gesloten worden en de 'andere' als echt iets anders gaan zien, vaak als een vijand. Dit is ten dele mijn visie op migranten en multiculturaliteit. Ik besef dat sommigen opmerkingen zullen maken en ik respecteer dat ook. Waarschijnlijk zal ik die meningen zelfs delen, omdat in dit debat vele visies mogelijk zijn. Om op Murat terug te komen. Er zijn genoeg getuigen, die jongen heeft geen proces nodig, gewoon rustig tegen de muur. Ik ben dan wel links, maar ik vind ook dat er wel een beetje rechtvaardigheid mag komen. Ik zie er het nut niet van in dat wij als samenleving daar nog veel tijd in steken. Met de besparing op de proceskosten kunnen misschien enkele ontwikkelingshulp projecten worden opgestart. Btw, het is niet moeilijk dat het integratiebeleid mislukt is, er is met name nooit zo'n beleid geweest.
__________________ The best lack all conviction, while the worst are full of a passionate intensity. http://www.mandrivaclub.nl Chat with fellow freakers (and meet the famous Ruff-Next): IRCnet > #cdfreaks (Dutch) & #cdfreaks-int |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| CDFreaks Resident Join Date: Jul 2001
| Quote:
![]()
__________________ ®-=M@rsZ initializing new signature: Process: ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒ 85% | |
| | |
| |
| |
![]() |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| |