| |||||||
| Commercial ads | |
| | |
|
![]() |
| | Thread Tools |
| | #1 (permalink) |
| New on Forum Join Date: Oct 2005
| ftp server Hallo,ik had even een vraagje.Ik heb de Abilty ftp server draaien van Code crafters.Deze draait op een pc.Deze pc zit op een adsl router (speedtouch) Deze staat ingesteld als dhcp server,maar wel zo dat mijn pc altijd hetzelfde ip adres krijgt,namelijk 10.0.0.150.In deze router heb ik ook poort 21 geforward naar dit ip adres.Ik heb in de ftp server ook verschillende accounts aangemaakt.Als ik nu van buitenaf in wil loggen,typ ik in mijn browser ftp://212.129.201.5.Ik krijg dan een inlog scherm waar ik naam en wachtwoord moet invullen.Ik doe dat maar krijg geen verbinding,hij komt weer terug met het inlogscherm.Als ik nu intern ftp://10.0.0.150 intik in mijn browser,dan werkt het wel Wat kan dat zijn ? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Join Date: Feb 2000 Location: On my chair
| Re: ftp server Probeer je toevallig de FTP server op deze manier vanuit een PC in hetzelfde lokale netwerk als de FTP server zelf te bereiken? Veel routers kunnen namelijk niet overweg met het opvragen van een WAN (Internet) IP adres vanuit een computer die in hetzelfde LAN zit als die server die je via het WAN probeert te benaderen (is dit nog een beetje te begrijpen?). Er zijn routers die de mogelijkheid bieden om via een zgn loopback functie dit toch mogelijk te maken. Of jouw router die optie biedt weet ik niet, maar je kunt het eens proberen/zoeken!
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Re: ftp server Nee,de server draait op mijn pc thuis.Ik probeer deze te bereiken via een pc op de zaak,of via mijn laptop met een inbelverbinding.Werkt alle twee niet,helaas.Alleen als ik hem intern verbinding maakt via mijn webbrowser via intern ip adres ,dan werkt het wel. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| CD Freaks Senior Member Join Date: Mar 2001
| Re: ftp server wel poort 20 en 21 geforward op je router + de gene die je misschien voor passive wil gebruiken. Als je intern op je FTPbak probeerd er op te komen via extern adres moet je even kijken of je router loopback ook ondersteund |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Join Date: Feb 2000 Location: On my chair
| Re: ftp server Heb je overigens TCP, UDP of beiden voor je opengestelde FTP poort geselecteerd? Beiden werkt altijd goed, maar ook TCP moet voldoen. UDP kan problemen geven. Deze instelling vind je doorgaans in je router bij de port forwardings!
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Re: ftp server ja,poorten in mijn router staan netjes geforward.Mijn router ondersteunt geen loopback,maar ik kies hem ook niet intern aan via een extern ip adres,ik kies hem aan vanaf een pc op mijn werk of bij een maatje van me.Misschien maar een andere ftp server downloaden ofzo. ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) |
| New on Forum Join Date: Mar 2007
| Re: ftp server Hey.. ik heb net een ftp server gemaakt en liep ook tegen nodige problemen aan, dus vandaar mijn advies in dee. Wat je sowieso moet doen is windows verkenner als client gebruiken. En niet internet explorer. Om het helemaal goed te doen, kan je het best een ftp client downloaden. Ik gebruik bijvoorbeeld WS-ftp op de zaak om mijn ftp server thuis te benaderen. Super snel en handig. Thuis heb ik bulletproof gebruikt om ftp server te maken. Als je verder je poorten ook nog heb geforward, dan kan er niets meer mis gaan. Greetz.... |
| | |
| |
| |
![]() |
| If you can't find where you are looking for, then become a member and get an answer fast! We have thousands of people online every moment of the day to help you! Click here |
| Can't find where you are looking for? Search our knowledgebase! | |
| | |