| |||||||
| Commercial message | |
| | |
|
![]() |
| | Thread Tools |
| | #1 (permalink) |
| CD Freaks Member Join Date: Sep 1999
| Edimax 6004+ en C&C generals direct connect Weet iemand hoe je een Edimax 6004+ router zo moet configureren dat je via direct connect met een ander het spel multiplayer kan spelen? (met een kennis die in een ander dorp woont). |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Join Date: Feb 2000 Location: On my chair
| Wat houdt direct connect in? Een mooie oplossing is een VPN aanleggen. Ik weet of je router zelf een ingebouwde VPN server heeft, anders is dit denk ik wel de beste oplossing.
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #3 (permalink) |
| CDFreaks Resident Join Date: Jun 2001 Location: Cthulhu Ninja Zombie
| Een direct connect betekent normaliter een verbinding met twee computers die elkaar meteen kunnen zien. Dit houdt in dat beide op een of ander manier fysiek verbonden met elkaar zijn over 1 medium. Voorbeeldjes : PC 1 verbindt met PC 2 via een UTP kabel (crossover kabel) PC 1 verbindt met PC 2 via UTP kabels en een hub/switch Direct connect heeft dus enkel en alleen een TCP/IP verbinding nodig. Vroeger had men ook nog wel eens het IPX/SPX protol , maar dat krijgt steeds minder grond onder zijn voeten. Wat jij wilt , is via een ADSL router PC 1 met PC 2 verbinden die in een andere woonplaats staat. Dit zou alleen mogelijk zijn als beide pc's een directe verbinding hadden (dus of wel een crossoverkabel van een paar kilometer of wel een nogal heel erg sterke hub). Dit is dus niet mogelijk (of je hebt geld teveel) en men heeft een derde laag nodig. Namenlijk , je internet service provider. Van C&C generals weet ik het niet precies , maar ik geloof dat de meeste C&C spellen via internet met een master server werken , die alle beschikbare multiplayers beheert (en je serienummers checked). Dus het is een kwestie van even een game maken , deze beschikbaar stellen (desnoods met een wachtwoord of zo) en de master server op. Ook kan je eventueel werken met GameSpy. Die regelt dan het zaakje voor je. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Quote:
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| CD Freaks Member Join Date: Sep 1999
| In dit geval loopt direct connect via internet. Wanneer ik de router tussen mijn pc en het adsl modem weglaat, kan ik prima via direct connect (invullen ip nummer kennis) C&C generals spelen. Maar dan hebben andere gezinsleden geen internetverbinding. En als ik achter de router zit, ziet hij mij wel in het menu verschijnen, maar daar blijft het bij. Er moet dus iets in de router aangegeven worden, waarmee dat wel mogelijk is. Ik heb het volgende gedaan: elke pc in het thuisnetwerk heeft een vast ip nummer wat gekoppeld is aan het mac adres van de betreffende netwerkkaart. Ik heb in het menu (ARM) in Virtual server/DMZ configuration de poorten 80, 6667, 28910, 29900, 29920, 4321 en 27900 (dat zijn de poorten die volgens EA games gebruikt worden) via PAT voor de pc waar ik achter zit aan gezet. Ook heb ik DMZ voor mijn pc aangevinkt. Het helpt niet. Heeft iemand het wel voor elkaar gekregen met deze router. Ik gebruik de laatste firmware 1.18. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik denk dat het inschakelen van DMZ dit probleem wel oplost, maar niet op een nette manier (is niet echt veilig). Je zegt dat je bepaalde poorten hebt "aangezet". Mag ik hieruit concluderen dat je deze poorten ook geforward hebt naar het de betreffende PC? Je kunt natuurlijk wel poorten openzetten, maar indien de router niet weet naar welke computer hij het signaal moet sturen, werkt dat niet (ervan uitgaande dat je router in NAT geconfigureerd is). Wat je ook eens op kunt zoeken, is welk protocol (UDP of TCP) er per poort nodig is. Ik neem aan dat deze informatie in de handleiding van je spel, of op de website van de producent (Westwood?) wel uit te halen is.
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| |
| |
![]() |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| |