Go Back   Club CDFreaks - Knowledge is Power > Language Dependant > Dutch: De Woonkamer

Commercial ads

Dutch: De Woonkamer Discuss, Dualboot Winme/Win2k ==>Winxp/Win2k at Language Dependant forum; Hallo, Ik heb op mijn tweede PC nu Winme en Win2k in dualboot draaien(Winme op C, Win2k prof. op D). Ik had eerst Winme geinstalleerd en daarna Win2k prof. en dat ging perfekt. In de praktijk blijkt nu dat ik alleen Win2k prof gebruik en eigenlijk nooit meer Winme.

Reply

Thread Tools
Old 13-01-2002   #1 (permalink)
New on Forum

Dualboot Winme/Win2k ==>Winxp/Win2k

Hallo,

Ik heb op mijn tweede PC nu Winme en Win2k in dualboot draaien(Winme op C, Win2k prof. op D). Ik had eerst Winme geinstalleerd en daarna Win2k prof. en dat ging perfekt. In de praktijk blijkt nu dat ik alleen Win2k prof gebruik en eigenlijk nooit meer Winme. Daarom wil ik Winme vervangen door WinXP prof. zodat ik een dualbootsysteem heb met WinXP prof. en Win2K prof.

Kan ik nu zomaar Winxp prof. over de Winme installeren en behoud ik dan mijn dualboot optie?

Bijvoorbaat dank voor het antwoord.
CD Freaks

Beitrag
Old 13-01-2002   #2 (permalink)
CD Freaks Senior Member

Buba's Avatar

Als ik jouw was zou ik "format c:\" intypen (wel de inhoud van de directorie c:\ BACKup-pen, belangrijk !!) en dan WinXP installeren. Denk dat WinXP ook hetzelfde doet als Win2k (dus automatisch dualboot).
En anders kan je het achteraf altijd nog aanpassen met een tweakprogje, of gewoon boot.ini bekijken
Buba is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2002   #3 (permalink)
New on Forum

Ok. Thanks, zo ga ik het dan maar doen. Moet ik dan booten van flop en dan format c:?
Old 13-01-2002   #4 (permalink)
CD Freaks Senior Member

Buba's Avatar

Yep, zorgen dat er geen systeem draait op de c-schijf... dus bv. met opstartdiskette.
Buba is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2002   #5 (permalink)
CD Freaks Rookie

Re: Dualboot Winme/Win2k ==>Winxp/Win2k

Quote:
Originally posted by Pisces
Hallo,

Ik heb op mijn tweede PC nu Winme en Win2k in dualboot draaien(Winme op C, Win2k prof. op D). Ik had eerst Winme geinstalleerd en daarna Win2k prof. en dat ging perfekt. In de praktijk blijkt nu dat ik alleen Win2k prof gebruik en eigenlijk nooit meer Winme. Daarom wil ik Winme vervangen door WinXP prof. zodat ik een dualbootsysteem heb met WinXP prof. en Win2K prof.

Kan ik nu zomaar Winxp prof. over de Winme installeren en behoud ik dan mijn dualboot optie?

Bijvoorbaat dank voor het antwoord.
Eh... ik had een dual boot systeem Win ME/ WinNT, (Win NT op de D: schijf, Win ME op de E: schijf, alle software op de F: schijf, zo hou ik de Win schijfjes lekker klein voor het backuppen).

Een maand of wat geleden kreeg ik problemen met het registry in Win ME, dus naar NT geboot, op de E: schijf de Windows en de program files directories weggegooid (prullebak staat altijd uit bij mij) ........

Om er toen achter te komen dat ik om voor de Morphius downloads plaats te maken het zipje met mijn Win ME backup had weggegooid.
Sindsdien draai ik Win XP Prof NL/ Win NT.
Na wat geklooi met mijn Plex 1210A (firmware upgraden) en LeechFTP vervangen door BulletproofFTP werkte alles weer superbe!
Oh ja, nou nog die stomme pop-up boodschappen uitzetten hoe moest dat weer? Welkom scherm uitzetten, geloof ik.........
WotsUpDoc is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2002   #6 (permalink)
CD Freaks Senior Member

Stranger_Style's Avatar

Re: Re: Dualboot Winme/Win2k ==>Winxp/Win2k

Quote:
Originally posted by WotsUpDoc

Eh... ik had een dual boot systeem Win ME/ WinNT, (Win NT op de D: schijf, Win ME op de E: schijf, alle software op de F: schijf, zo hou ik de Win schijfjes lekker klein voor het backuppen).

Een maand of wat geleden kreeg ik problemen met het registry in Win ME, dus naar NT geboot, op de E: schijf de Windows en de program files directories weggegooid (prullebak staat altijd uit bij mij) ........

Om er toen achter te komen dat ik om voor de Morphius downloads plaats te maken het zipje met mijn Win ME backup had weggegooid.
Sindsdien draai ik Win XP Prof NL/ Win NT.
Na wat geklooi met mijn Plex 1210A (firmware upgraden) en LeechFTP vervangen door BulletproofFTP werkte alles weer superbe!
Oh ja, nou nog die stomme pop-up boodschappen uitzetten hoe moest dat weer? Welkom scherm uitzetten, geloof ik.........

welke pop up boodschappen???(tweakxp?)

Reply

If you can't find where you are looking for, then become a member and get an answer fast! We have thousands of people online every moment of the day to help you! Click here

Can't find where you are looking for? Search our knowledgebase!