| |||||||
| Commercial message | |
| | |
|
![]() |
| | Thread Tools |
| | #1 (permalink) |
| Retired Admin Join Date: Oct 1999 Location: central NL
| Directory beveiligen Stel ik heb een partitie, zeg G:, en die wil ik met een paswoord beveiligen. Hoe ga ik dit realiseren? Ik wil dus, dat er altijd een paswoord ingevuld moet worden als een bepaalde partitie of directory benaderd wordt. Misschien dat user Administrator er wel gewoon in kan maar dat maakt niet uit. Als de andere admins op de pc, maar eerst een pass moeten invoeren. Bij voorbaat dank voor de hulp. ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Senior (non-technical) Admin Join Date: Mar 2000 Location: Eindhoven, The Netherlands
| Is die functie niet standaard aanwezig in WIndows2000 of XP? Of werkt het dan zo dat een partitie of directory alleen te zien is wanneer je als de juiste user ingelogd bent?
| | #3 (permalink) |
| Retired Admin Join Date: Oct 1999 Location: central NL
| Misschien wel, maar hoe in te stellen? Moet ik dan onder een andere user een "eigen" dir aanmaken en dan hopen dat als ik die dir wil openen onder een andere user dat hij dan om een pass vraagt?! 'K zal het vanmiddag is proberen als ik thuis kom. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Join Date: Feb 2000 Location: On my chair
| Er zit ergens een functie in XP om mappen te beveiligen. Ik zou je echter willen afraden die te gebruiken. Zodra je eens je harde schijf formatteert kun je de directories die je beveiligd hebt niet meer benaderen, aangezien er naar het PID gekeken wordt. Een optie is om het PID van je systeem te veranderen, maar of dat een goed idee is weet ik niet. Wat ik zou doen? Maak een NTFS partitie aan, maar geef deze geen driveletter. Map deze NTFS partitie aan een map op een andere NTFS partitie en beveilig deze map met een wachtwoord. Je kunt nl nog altijd toegang tot die NTFS partitie krijgen door 'em gewoon een driveletter te geven....
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Made the 50.000th Post Join Date: Aug 2001
| ntfs is idd een oplossing, je voegt personen toe die toegang hebben met een bepaalde restrictie, hele toestand als je dit nooit eerder gedaan hebt, het lijkt mij wel te kunnen dat je een partitie beveiligd (weet niet zeker want alles hier is nog FAT) ik heb wel een handig tooltje om folders te verbergen en pas wanneer je het password invoert deze zichtbaar zal worden, werkt goed. werkt voor alle ms os-enenenen, pm maar als je het wilt hebben. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Made the 50.000th Post Join Date: Aug 2001
| Quote:
| |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Quote:
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
__________________ Every answer is just a question away... My other hobby is photography. Come take a look at what I do! Help us fighting cancer! Hardware tools: Prime95, Sandra, MemtestX86, MBM, DFT CD/DVD: Smartripper, DVD Decrypter, DVD Shrink, ForceAspi Check your CPU wattage online! Linux: be root || Windows: reboot |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| CDFreaks Resident Join Date: Jun 2001 Location: married
| Quote:
vroeger was er een leuk truukje onder NT . gewoon de data naar een floppy kopieren.. dan ging de beveiliging er automatisch af (ntfs naar fat-12). Windows 2000 en XP trappen daar niet meer in. | |
| | |
| |
| |
![]() |
| If you can't find where you are looking for, then become a member and get an answer fast! We have thousands of people online every moment of the day to help you! Click here |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| |