| Afgezien van het feit dat ik het hartstikke erg vind dat dit is gebeurd, vind ik het eigenlijk nog erger dat dit delict door een allochtoon is gepleegd. Er hangt in Nederland namelijk steeds meer een algemene opinie dat "altijd de buitenlanders het zijn" die kwaad doen. En ja, er zijn natuurlijk heel wat allochtonen die problemen veroorzaken en daar wordt veel kwaad over gesproken... maar euh... zijn wij Nederlanders dan zo braaf? Het is tuurlijk makkelijk om terug te vallen op het feit dat Murat van Turkse komaf, maar eerlijk is dat niet. Veelal wordt het snel vergeten indien zo een delict door een Nederlander wordt gepleegd. De publike opinie van ons Nederlanders is in mijn ogen dan ook aardig vertroebeld (niet alleen wat allochtonen/integratiebeleid treft btw), vooral bij de mensen die wat minder ingelicht/intelligent zijn.
Ik ben toch wel ergens van mening dat de allochtonen in Nederland veel onrecht wordt aangedaan. Er zijn toch ook wel heel wat allochtonen hier woonzaam die gewoon netjes leven en een nuttige plaats in de maatschappij hebben gevonden. De een verkoopt shoarma, de ander is arts en weer een ander is conducteur. Daar is op zich niets mis mee (wij Nederlanders hebben ons ook over de hele wereld verspreid, met name in Canada en Australie).
Het is natuurlijk wel zo, dat Murat, als Nederlander zijnde, gestrafd moet worden voor zijn daad. Hij heeft immers een persoon vermoord en wat er ook hieraan voorgevallen is, moord valt nooit goed te praten.
Eén verzoekje van mijn kant: aub geen racsistische uitingen of generalisaties hier... (dan grijpen we in op de manier die we nodig achten)....
Last edited by Dee-ehn; 16-01-2004 at 17:46.
|