Howdi..,

Ik ben al ff bezig met dat ding, dus uiteraard heb ik 'm al van z'n motorkap ontdaan. Diverse keren zelfs (if overigens een vast ritueel van me na iedere aankoop van electrische aparatuur), maar geen jumper hoor! Een batterij? = niet zichtbaar.....
Nee.., zo simpel is het niet (dat weet ik inmiddels zeker)
re: Wookie> Ja.., daar heb ik ook naar gekeken. Alleen dingen doorverbinden in random order heeft geen zin. In de readme van een biospassremover las ik iets over "trash code" terug schrijven in de bios...
http://www.esiea.fr/public_html/Christophe.GRENIER/
Leuk is echter dat dit model geen FDD heeft, althans die kan ik niet aankoppelen. Laat staan dat ik in DOS kom...
re: Nighthawk> Eerst heb ik het 30x op de juiste manier gedaan, daarna 40x bewust verkeerd...... (je weet maar nooit, heh

)
Helaas zonder succes zoals je weet.......
Dell is inderdaad een zware dobber als het om kraken gaat.. Het is niet voor niets dat hij al meer al een half jaar ongebruikt in kast ligt.
e.e.a. las ik nog over die klok (dallas geval)
Quote:"But maybe there is an easier way, because most BIOS versions have secret backdoors. While the Phoenix BIOS versions are not reported to have any (SNI and DELL customers will, therefore, have tho rely on PWRD jumpers),"
Lees hier de rest
Verder is 't ook nog extreem jammer dat de Bios op het moedeloosboard zit vast gebakken, anders zou ik hem waarschijnlijk wel kunnen "Hot-swappen" Ik heb dat vaker gedaan met gare Awardbios'n op een Asusboard....
Dus...........,

werkt er niet iemand bij Dell die is corrupt is......??? (tja, zo diep ben ik inmiddels gezonken.... je gaat alles proberen heh...)
T.i.a.